Projekt samtidskunst

Et billedprojekt for 8.-9. klassetrin i samarbejde med Samtidskunstmuseet Copenhagen Contemporary og Teaterbutikken

Dette projekt bliver til i et samarbejde med Københavns internationale udstillingssted for samtidskunst i verdensklasse, Copenhagen Contemporary (CC), og vil tage afsæt i den kunst, der er spritny og som er vores tids kunst. Samtidskunsten forholder sig til individ og fællesskab på nye måder og inddrager ofte publikum i betydningsdannelsen.

I efteråret, når projektet er beskrevet, vil du blive kontaktet med mere information.

Man skal indregne en et besøg af underviserne ude på skolen og en ekstra dag med omvisning på Copenhagen Contemporary - fredag i ugen inden besøget på Billedskolen i Tvillingehallen og i Teaterbutikken.

Læringsperspektiver:

Fakta Projekt Samtidskunst

Hvem

Skoleklasser 7.- 9. klassetrin.

Hvornår

Uge 47, 48 eller 49 - 2024: Alle dage kl. 9 - 13. Halvdelen af tiden  på Billedskolen og halvdelen af tiden i Teaterbutikken.

Hvor

Billedskolen i Tvillingehallen og Teaterbutikken
Klassen besøger Copenhagen Contemporary om fredagen i ugen inden besøget på Billedskolen.

Undervisere

Joachim von Westen (Billedskolen) og Simon Hebeltoft Hansen (Teaterbutikken)