Mig og mine venner i farver

Et endags tegne- og skulpturprojekt for 1.-2. klassetrin. I dette projekt tager vi udgangspunkt i, hvad det vil sige at være en god ven og at have en god ven.

Med inspiration fra den amerikanske kunstner Keith Harring (1958-90) skal vi bygge små tredimensionelle skulpturer. I mindre grupper tegner vi skitser af, hvordan kroppen bevæger sig, når vi leger vores yndlingsleg. Hver elev laver sin egen silhuet i farvet karton, og gruppen sætter figurerne sammen til en lille skulptur.

Læringsperspektiver:

• Eleverne bliver introduceret for forskellige teknikker og kreative processer.
  • Eleverne får mulighed for at eksperimentere med farver og former.
  • Eleverne stifter bekendtskab med den amerikanske kunstner Keith Haring og hans måde at udtrykke sig på i billeder.
  • Eleverne lærer at iagttage kroppen og tegne den.
  • Eleverne lærer at arbejde både selvstændigt og sammen i grupper om at skabe et fælles værk.

Fakta om Mig og mine venner i farver

Hvem

Skoleklasser 1.- 2. klassetrin.

Hvornår

Uge 15 i 2024: Mandag, tirsdag, onsdag, torsdag eller fredag. Alle dage kl. 9 - 13.

Hvor

Billedskolen i Tvillingehallen

Undervisere

Annemarie Fiig
Mim Birk

Billede
Tre børn arbejder med deres billedværker

Eleverne starter med at klipper deres figurer ud af farvet karton.