Game Jam

Et spiludviklings projekt for 4.-6. klassetrin

Dette klasseprojekt er udviklet i samarbejde med spil- og filmskaberfirmaet Those Eyes. Ud fra forskellige oplæg skal vi lege idéer frem til spil. Vi skal designe univers og karakterer og finde på hvad der skal ske i spillet. Vi arbejder analogt; skitser, tegner, klipper og klistrer i karton og div. billedmaterialer og laver prototyper, hvor vi præsenterer vores spil og ideer. I løbet af de tre dage i værkstedet, vil vi tage på virtuelt besøg hos spilfirmaet Those Eyes og få indblik i hvordan en spilproduktion foregår.

Klasseprojektet vil tage udgangspunkt i et konkret spil som Those Eyes udvikler og som deltager skal klassen være indstillet på, at billeder fra workshoppen, måske vil blive brugt senere til videreudviklingen af et spilprojekt. Det kan f.eks være til en ansøgning om udviklingsstøtte og på Those Eyes hjemmeside. Og hvem ved, måske vil spillet en dag blive til et færdigt spil, som du kan spille på din mobiltelefon?

Læringsperspektiver:

At udvikle idéer i forhold til et oplæg.
At gøre en idé tydelig for andre i billeder.
Skitse teknik og rentegning.
Arbejde med karakterdesign og designproces.
At fremlægge en idé for resten af klassen.

Pap og papir - to kunstnere mødes

Skoleklasser 4.- 6. klassetrin.

Uge 6, eller 9 - 2025: mandag, tirsdag og onsdag.
Eller uge 8 - 2025: tirsdag, onsdag og torsdag.
Alle dage kl. 9 - 13.

Mette Ussing og Simon Bukhave