Mobiler – form og balance 2017

Skulptur- og mobileprojekt 6. kl.

Mobiler – form og balance 2017

Skulptur- og mobileprojekt 6. kl.

Staldgade 35
1699 København V
T: 3366 4640
E: billedskolen@​­kk.dk
  • Om billed­skolen
  • Aktivi­teter
  • Kalender
  • Viden­center
  • IN ENGLISH
  • Billed­projekter for skole­klasser
  • Tidligere års billed­projekter
  • Tidligere billed­projekter 2017
  • Mobiler – form og balance 2017
Staldgade 35
1699 København V
T: 3366 4640
E: billedskolen@​­kk.dk

Aktivi­teter   >   Billed­projekter for skole­klasser   >   Tidligere års billed­projekter   >   Tidligere billed­projekter 2017   >   Mobiler – form og balance 2017
28 aug - 13 sep 2017

Med udgangspunkt i kunstneren Alexander Calders værker, skal vi arbejde med mobiler af blandt andet bemalet metal. Vi arbejder med nonfigurative former, linier og flader og rummet imellem dem, og de fortællinger der opstår, når man sætter elementerne sammen.

Projektet udfordrer den erfaring eleverne har om balance og giver mulighed for at afprøve nye løsninger.

Læringsperspektiver

  • Eleverne møder, gennem kendskabet til Calder, en legende og eksperimenterende kunstner de kan spejle sig i
  • Eleverne arbejder med nonfigurative formers udtryk
  • Eleverne lærer om  farvers virkning på udtrykket
  • Eleverne får erfaring med balance, værktøj og  teknikker

HVEM

Skoleklasser 6. klassetrin

HVORNÅR

Uge 35, 36, eller 37 - 2017. Mandag, tirsdag og onsdag kl. 9.-13.

HVOR

Billedskolen i Tvillingehallen

UNDERVISERE & ASSISTENTER

Annemarie Fiig, Underviser

Tidligere billedprojekter 2017

Læs mere om Tidligere billedprojekter 2017

FERNISERING PÅ Billed­skoleN

Det kan være en god ide ( som 2 af klasserne prøvede) at give eleverne et tema at arbejde ud fra eller en titel; myldretid, hattebutik, skyer, eller at de arbejder ud fra tekst eller et kunstværk.

Materialevalg:  Det kunne være sjovt at prøve at blande nogle materialer eller lave formerne rumlige? ex.: balsatræ, skumplade, trækugler – og evt. gå op i større dimensioner ( der fx ku´ involvere smeden og kraftigt værktøj).

Eleverne har glæde af at afprøve begrænsede dele af arbejdsprocessen, før de går til udarbejdelsen af det færdige objekt. Så de får et fundament, at arbejde mere frit ud fra.

Startfasen med at lære sig værktøj, teknik og balance er udfordrende, men eleverne får i de næste dage greb om arbejdsformen. Og når i mål sammen om færdige objekter.

Billedskolen i Tvillingehallen er Københavns Kommunes Billedskole for børn og unge og hører under Børne- og Ungdomsforvaltningen.

Billedskolen tilbyder en lang række aktiviteter for børn & unge i Københavns Kommune.

Billedskolen er også et  inspirationssted og videncenter for lærere og andre, der er interesserede i en levende udvikling af børnekulturen.

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os.

Hvis du arbejder på Billedskolen kan du redigere hjemmesiden.