Mønstre og design

Et designforløb for 2.-5. klassetrin

Mønstre og design

Et designforløb for 2.-5. klassetrin

Staldgade 35
1699 København V
T: 3366 4640
E: billedskolen@​­kk.dk
  • Om billed­skolen
  • Aktivi­teter
  • Kalender
  • Viden­center
  • IN ENGLISH
  • Åben Skole Projekter
  • Tidligere Åben Skole Projekter
  • Åben Skole Projekter 2019
  • Mønstre og design
Staldgade 35
1699 København V
T: 3366 4640
E: billedskolen@​­kk.dk

Aktivi­teter   >   Åben Skole Projekter   >   Tidligere Åben Skole Projekter   >   Åben Skole Projekter 2019   >   Mønstre og design
22 okt - 5 maj 2019

I dette projekt skal eleverne designe deres egne farverige mønstre med inspiration fra forskellige kunstnere og med afsæt i et fælles tema for dagen.

Læringsperspektiver:

1. Eleverne lærer to forskellige teknikker til hvordan man laver en mønsterrapport – Altså hvordan vi får en tegning til at fortsætte ud i det uendelige, som på et tapet?

2. Eleverne lærer at arbejde med mønstre og gentagelse i collageform og tegning.

3. De får indsigt i mønsterkunstneres mønstre, idet vi går helt konkret til værks og kigger på gentagelse, størrelse, farver, figur, abstraktion mm.

HVEM

2. - 5. klassetrin.

HVORNÅR

2019: uge: 43: tirs. d. 22/10, eller tors. d. 24/10, eller uge 44: tirs. d. 29/10, eller tors. 31/10. 2020: uge 22: tirs. d. 26/5., eller ons. d. 27/5, eller tors. d. 28/5, eller fre. d. 29/10. Alle dage kl. 8-14.

HVOR

På egen skole

UNDERVISERE & ASSISTENTER

Ditte Egholm, Underviser

Åben Skole Projekter 2019

Læs mere om Åben Skole Projekter 2019

Billedskolen i Tvillingehallen er Københavns Kommunes Billedskole for børn og unge og hører under Børne- og Ungdomsforvaltningen.

Billedskolen tilbyder en lang række aktiviteter for børn & unge i Københavns Kommune.

Billedskolen er også et  inspirationssted og videncenter for lærere og andre, der er interesserede i en levende udvikling af børnekulturen.

Hvis du har spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte os.

Hvis du arbejder på Billedskolen kan du redigere hjemmesiden.